Klaar voor vertrek!

27 juli 2019 - Steenwijkerland, Nederland

Hallo lezers,

Morgen is het dan zover. Rond de klok van 9:00 uur, trek ik de deur hier achter me dicht en stap een nieuw avontuur in. Ik ga een wandelreis maken van minimaal 300 km. Ik zal beginnen bij Station Steenwijk en vandaar het Pionierspad richting Muiden volgen. Hoewel ik in eerste instantie deze route zal gaan volgen is deze route niet geheel bepaldend. De exacte route heb ik nog niet gepland, het komt zoals het komt, op na de 300 km. Ik hoop per dag 20 tot 25 km te lopen, waardoor ik na circa 14 dagen de 300 km aantik.  Een lange reis, waarin ik zeker tegen degen zal aanlopen, maar ook een reis in de natuur met alle vrijheid om me heen.

Wie denkt dat ik al heel lang met dit plan rondliep heeft het fout. Begin dit jaar had ik je hoogst waarschijnlijk voor gek verklaard, wanneer je zou zeggen dat ik een wandeling van 10 of 15 km zou maken, laat staan dagen achtereen 20 tot 25 km. Een wending in mijn leven, maakte mij begin dit jaar " wakker". Ik werd weer herenigt met de schoonheid van de natuur en maakte kennis met de vrijheid van het wandelen. Langzaam stap voor stap ontwikkelde dit plan zich in mijn hoofd en met gezonde spanning, maar vol vertrouwen ga ik er morgen aan beginnen.

Vandaag heb ik de laatste voorbereidingen getroffen en daarbij hoorde ook het inpakken van mijn rugzak. Een uitdaging opzich, want wat neem je mee en wat laat je hier. Hoe pak je een rugzak zo in, dat alles er ook inpast en natuurlijk niet geheel onbelangrijk, hij mag ook niet te zwaar worden. Dus was het goed afwegen wat nu echt belangrijk is en wat je onderweg ook zou kunnen kopen. En ja hoor, uiteindelijk is het gelukt. Mijn tas staat klaar! Nu alleen morgen nog mijn koffie, water en lunch meenemen en dan kan ik gaan!

De eerste etappe zal me in circa 21 km naar Giethoorn brengen, waar ik ook de nacht zal doorbrengen.

Ik zal proberen hier regelmatig een verslagje te schrijven. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Reislogger:
    23 juli 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Wijnie:
    27 juli 2019
    Heel veel plezier en goed dat je door zet. Ben trots op je. Jij kan dit.
  3. Ep:
    27 juli 2019
    Veel succes en ik ben er van overtuigd dat je het kan doen!!
  4. Roelien:
    27 juli 2019
    Super knap! Een fijne en goede reis gewenst!
  5. D.J. Heinsbergen:
    27 juli 2019
    Top!! veel succes en voor al geniet van je reis👍
  6. Addie:
    27 juli 2019
    Wat stoer is dit. echt super.
    Ik wens je veel wandel plezier succes.
  7. Peggy:
    27 juli 2019
    Super! Heel veel succes en een goede en fijne wandelreis toegewenst met heel veel genietmomenten!
  8. Shane:
    Gaat je lukken heel veel lol en suc6
  9. Cynthia Jongejan:
    27 juli 2019
    knap van je! Succes en geniet er vooral van!
  10. Ingeborg:
    27 juli 2019
    Geniet van de reis, dan kun je nooit falen! Succes, en veel plezier!
  11. Tanja:
    27 juli 2019
    Mooie reis wens je heel veel succes.
  12. Hillie:
    28 juli 2019
    Geniet van je reis en alles wat het je brengt 🙏💫💖
  13. Sara:
    28 juli 2019
    Diep respect wat een moed. Veel wandelplezier.
  14. Hennij:
    28 juli 2019
    Echt superknap; zo goed zo fijn zo geweldig om echt vanuit jezelf te leven; jij kunt het; jij alleen!!!
  15. Theo:
    28 juli 2019
    Succes toegewenst! Het zijn moedige stappen op weg naar verandering, naar iets nieuws in je leven.
  16. Trudy van Dijk:
    28 juli 2019
    Goede reis en succes op je pad! XX
  17. Henk van Westreenen:
    28 juli 2019
    Succes en veel wandelgenot.
  18. Elocientje De Bakfee:
    28 juli 2019
    Ben overtuigd dat je dit kan, je hebt al veel bereikt, dit wordt een etappe om nooit te vergeten. Je moed, je durf en zelfzekerheid. Dat is karakter, waar ieder van ons een voorbeeld mag aan nemen. Het is nu aan u om de dokters en wetenschappers te bewijzen wat wel kan. Succes en geniet met volle teugen !
  19. Ria:
    28 juli 2019
    Heel veel succes maar vooral geniet ervan. Ik vind je één bikkel
  20. Liesbeth:
    28 juli 2019
    Ik ben benieuwd hoe je reis verder gaat verlopen! Let the adventure begin! Succes!
  21. Antoinette:
    28 juli 2019
    Geniet van alle kleine dingen die je ziet. Ik wens je vele leuke, waardevolle ontmoetingen toe!
  22. Anja:
    30 juli 2019
    Ik ga je de hele reis volgen. Veel plezier