Het regent, het regent,

23 augustus 2019

Gisteren was ik nog zo vastbesloten, ik ga door naar Oldenzaal, maar wanneer ik wakker wordt en zie dat het buiten alweer regent, dan ben ik niet meer zo overtuigd. Mijn lichaam begint wat moe te worden en had zich ingesteld op 300 km, dat ik besloten heb dat er nog wel wat bij kan is leuk, maar mijn benen zijn dat nog niet met me eens.

Maar goed wie A zegt moet ook B zeggen, dus begin ik toch maar aan de dag. Douchen, ontbijten, lunchpakketje regelen en na een paar kopjes treuzelkoffie is het dan ook echt zo ver ik ga de regen in. Het grootste nadeel van de regen vind ik toch wel mijn natte schoenen en het feit dat je eigenlijk niets uit je tas kunt halen, niet een foto kunt maken, niet de route kunt bekijken in de gids, want binnen een paar minuten is alles verregend.  Onderweg is het uitgestorven, opzich geheel logisch, want wie gaat er nu wandelen of fietsen met dit weer.... juis dat is er maar 1. Toch blijkt dat niet helemaal zo te zijn, wanneer ik onderweg een rustpunt tegenkom e wat blader in mijn boekje, wordt ik aangesproken door een man en een vrouw, die eveneens helemaal in regenkleding zijn gehuld. Ze zijn op de tandem onderweg naar het zuiderzeepad en willen in een week rondfietsen. Ze zijn geinteresseerd in mijn toch en vertellen dat ze zelf ook veel LAW's gewandeld hebben, maar dat de vrouw in questie nu slecht ter been is. Zo mooi om te zien hoe ze dan een alternatief hebben gezocht. Al geven ze aan dat je wandelend wel echt meer ziet, ook dit echtpaar vindt het weer zo bijzonder dat ik dit alleen onderneem. We praten nog wat en ik ben onder de indruk van hun positiviteit.

De route van vandaag is naar mijn idee niet de mooiste. Hoewel er wordt aangegeven dat de routemakers er naar streven om zoveel mogelijk de verharde paden te mijden, loop ik vandaag veel op verharde paden. Ik loop onder anderen via het voetbalstadion en het terrein van de campus van de Universiteit van Twente. Het duurt een tijdje dat ik echt alle buitenwijken van Enschede gehad heb, maar dan loop ik toch via het bos naar Lonneker, een dorpje waar ik nog nooit van gehoord heb, maar wat wel knus blijkt te zijn.

Na kilometers gelopen te hebben kom ik aan op plek van bestemming en blijk ik hemelsbreed eigenlijk nog steeds niet ver van mijn startlocatie te zijn, want Lonneke behoord nog steeds tot Eschede, maar ja dat is de charme van de route, maar of je die tijdens een regendag altijd ziet?

20190818_17083320190818_170818

20190819_122807