Code geel

14 augustus 2019 - Goor, Nederland

Zaterdagochtend begin ik de dag met het ochtendritueel dat ik mezelf de afgelopen tijd eigen heb gemaakt en daartoe behoort zeker het drinken van een kopje koffie en het lezen van het ochtendnieuws op de tablet. Ik lees over de windhoos in Amsterdam, code geel dat is afgegeven en over evenementen die zijn afgelast. Een blik naar buiten leert mij inderdaad dat het hard waait. Twijfel om te vertrekken heb ik echter niet, want ik ben helemaal ingesteld op doorgaan! Hele warme dagen, felle zon en pittige buien, alles heb ik doorstaan, dus zonder er bij na te denken ga ik van start. Om te overnachten ben ik best wel een aantal kilometers van de route gelopen en natuurlijk wil ik eerst ook een wandeling door Goor zelf maken. Goor is op deze gure dag uitgestorven. De winkels zijn leeg en waarschijnlijk begrijpt niemand wat ik door wind en regen van plan ben. Wanneer ik uiteindelijk echt van start ga om de route weer op te pakken, heb ik pas door hoe hard het echt waait, de takken waaien aan alle kanten om mij heen en dan.... pats een tak op mijn hoofd. Gelukkig kom ik vooral met de schrijk vrij. Terwijl het nog steeds regent bedenk ik wat ik ga doen, loop ik verder? Terwijl ik weet dat ik nog vele kilometers moet vandaag en dat er niet overal mogelijkheden zijn om te schuilen. Hoewel ergens in mijn hoofd zit " altijd doorgaan!" lijkt dit niet echt verstandig en besluit ik terug te gaan naar Goor, waar ik gelukkig nog een nachtje kan verblijven.

Vandaag gewandeld: 11.6 km

Totaal gewandeld: 266,4 km