Dag 2

2 juli 2020 - Espinal, Spanje

Dag 2, donderdag 2 juli 2020, om 7:00 uur sta ik uitgerust en goed gemutst naast mijn bed. Ik heb zin aan een nieuwe dag. Buiten ziet het weer er redelijk uit. Het is wel dreigend, maar droog. De vogeltjes begroeten me vrolijk en niet veel later zit ik samen met de eekhoorntjes te genieten van mijn ontbijt. Niet veel later begint het alsnog te regenen. Een blik op buienradar leert mij dat het de eerste uren ook niet droog zal worden. Dus dan maar van start in regenpak.

Vandaag is het de dag dat ik de " Spaanse grens" overga. Een mooie dag om een rondje Woldberg te wandelen. Immers een berg hoort toch eigenlijk wel in deze route naar Santiago, ondanks dat deze berg maar 25 meter hoog is.

20200702_084132

Ieder weertype heeft haar eigen charme en dat geldt ook zeker voor de regen. Terwijl ik in een mooi tempo door wandel, kijk ik naar de regendruppels die aan de bladeren hangen. Zie ik de slakken die uit hun holen komen om een eigen pelgrimstocht te wandelen. Op enkele takken op de grond zie ik een wit verschijnsel, waarvan ik niet weet wat het is.

20200702_085838

Doordat de regen aan blijft houden merk ik dat ik verder weinig aandacht heb voor de route die ik loop. Een pauze ofzo nodigt nu niet echt uit. Gelukkig wordt het weer wat beter na het middaguur. Tegen twee uur heb ik mijn rondje woldberg, tuk, witte paarden, steenwijkerwold, steenwijk erweer opzitten.

20200702_09043220200702_132702