Dag 3

3 juli 2020

Het weer beloofd vandaag prima te worden. Mooie temperaturen en waarschijnlijk geen regen. Een blik op mijn reisprogramma verteld mij dat ik achter loop op het door hen gestelde schema. Tja, ze hadden natuurlijk ook gewoon een positieve insteek kunnen nemen en mij kunnen vertellen hoeveel kilometer de mooie etappe van vandaag moet zijn.

20200703_222709

Ik besluit vandaag een pad te nemen waarvan ik niet weet waar het naar toe gaat. Ik loop mooi langs het water en kom af en toe wat trappetjes tegen. Aan het einde van het mooie lange stuk blijk ik nabij Kallenkote te zijn belandt. Ik besluit daar maar eens te gaan kijken. Ik loop langs een mooie oude dorpsschool die helaas al enkele jaren dicht is, maar nu een mooie bestemming heeft gekregen. De ooievaars lijken net als ik te genieten van deze dag. Ik kom er vele tegen.

20200703_09472920200703_090149IMG-20200703-WA0003IMG-20200703-WA000520200703_100919

Via Kallenkote wandel ik een stukje via het Maarten van Rossum pad. Ik blijk uit te komen bij een millitair oefenterrein. Even twijfel ik of ik hier mag lopen, maar goed kijkend naar alle borden besluit ik door te lopen. Onderweg begin ik te twijfelen. Ik zie helemaal geen andere wandelaars en ook zie ik nergens voetstappen in het zand. Teruggaan heeft ook weinig zin. Ik wandel dus maar rustig door, terwijl ik onder tussen geweerschoten hoor in de verte.  Onanks de regen van afgelopen dagen is het droog en loopt het mulle zand wat zwaarder. Ik kom uit aan de rand van Halvelte. Ik kom een bijzonder decor tegen in de vorm van een oude stoel. Het zou zomaar een decorstuk van een spooktocht kunnen zijn.  Ik zoek een mooie plek en neem de tijd om eindelijk eens een rustige en lange pauze te nemen en te genieten van de natuur. Hoewel de zon niet schijnt is de temperatuur prima en ik wandel dan ookal sinds 8:30 uur zonder vest.

IMG-20200703-WA0012

20200703_103958

IMG-20200703-WA0010

Na een uurtje ga ik verder. Ik wandel via Havelterberg, naar Onna, Zuidveen en Tuk. Ik geniet van alles om me heen en heb goed de smaak te pakken. Ik besef weer waarom ik dit avontuur zo graag aan wou gaan. Uiteindelijk wandel ik ruim 26 kilometer. Moe, maar voldaan voltooi ik de dag, maar oh wat heb ik alweer zin aan morgen, want vandaag ben ik eigenlijk pas echt begonnen. Op de route naar Santiago ga ik dan richting Pamplona.

IMG-20200703-WA0018

20200703_22283020200703_222859