Wandeldag 30: Blokzijl - O Pino

2 augustus 2020 - O Pino, Spanje

Wakker worden virtueel gezien in Melide en zien dat de temperatuur hier in Nederland voor de verandering hoger is. Er staat een stevig windje, het is bewolkt en het is beduidend koeler, maar droog en dus eigenlijk perfect wandelweer.

Vandaag staan Nederland en Blokzijl op het programma. Eigenlijk net iets te ver, maar wanneer ik de oversteek maak met de ecoliner (boot) naar Giethoorn, dan zou het goed te doen moeten zijn.

Opgewekt loop ik richting Blokzijl. Onderweg kom ik een mooi bord tegen. Ik ben al voor veel gewaarschuwd onderweg, maar deze heb ik nog niet gehad.

20200802_184814

De zon begint er door te komen en het wordt toch best warm. Hoewel ik al merk dat ik super langzaam loop, gaat het nog best ok.

Ik loop door Nederland en voel me even later

20200802_172055

toerist in Blokzijl. Wat heeft ieder plaatsje toch haar eigen charme.

20200802_18234420200802_18240220200802_18131920200802_18150620200802_173049

20200802_172357

Wanneer ik richting de boot loop merk ik echter dat het kaarsje bijna uit is. Mijn lichaam is op, maar ja toch moet ik verder. Hopelijk rust ik onderweg wat uit. Wanneer ik in Giethoorn weer op de wal stap, weet ik dat dit niet zo is. Mijn rug is gevoelig en mijn benen voelen zwaar aan. Zelfs de slakken lopen nu nog sneller en het zal nog een hele klus worden om thuis te komen. Ik kijk op de klok en realiseer me dat het een latertje wordt. Als eenzame pelgrimswandelaar loop ik verder. Nooit geweten dat de afstand naar Giethoorn zover was. Gelukkig kun je je reis ook met muizenstapjes voltooien, want tegen 22:20 uur kom ik dan toch aan. Het is zelfs al donker.

Morgen de laatste dag!

1. Anja:
    3 augustus 2020
    Ik vind je een kanjer, dat je het toch maar weer geflikt hebt. Elke dag lopen en vandaag, 3-8 de laatste dag. Je bent er bijna. Kan helaas niet aan de eindstreep staan met gladiolen, maar viraal stuur ik ze je.
  2. Wijnie:
    3 augustus 2020
    Waanzinnig trots op jou, de laatste loodjes en je bent er, vandaag begin je aan je laatste dag, een laatste dag van een geweldige reis waarin je van alles getrotseerd hebt, even een 4 daagse van 40 km per dag ertussen door gegooid, een dag eerder klaar dan je van tevoren bedacht had, ik hoop dat je de komende dagen kan genieten van je wel verdiende rust, en leuk je fotos en verhalen gaat terug lezen.
  3. Vivien:
    3 augustus 2020
    Bewonderingswaardig ,wat een prestatie!
  4. Ripeko:
    3 augustus 2020
    Sterkte met de letterlijke laatste loodjes. War mooi wat je allemaal hebt bereikt..en niet alleen met de wandeltocht! 🌹
  5. Ans huizing:
    3 augustus 2020
    Wat ontzettend goed van jou.
    Je kunt het En wat een prestatie dan ,om trots op te zijn groetjes Ans Huizing via Wijnand👍🌡🌞🕶
  6. Hennij:
    3 augustus 2020
    Wat knap allemaal! Zo door het donker te lopen in je eentje zou ik niet durven!
  7. Marijke Cramer:
    3 augustus 2020
    Een geweldige prestatie ...en moed om door te gaan....dank je wel voor het mee leven....en tot de volgende ontmoeting...Hartelijke groet Marijke Cramer
  8. Theo:
    6 augustus 2020
    Je merkt aan jouw schrijfstijl dat je flink gewandeld hebt. Indrukken opgedaan. Door barrières heen gegaan. Als je zo’n wandeling, zo’n dagverslag, zou verzinnen, zou je toch anders schrijven. Dan “zit je te wandelen”. En als het een fietstocht was geweest, had je weer anders geschreven. Dan worden de observaties allicht oppervlakkiger en “sneller”. Complimenten voor jouw doorzettingsvermogen. Misschien een idee om jouw persoonlijk verslag van deze wandeling straks in boekvorm uit te geven, naast een feitelijke beschrijving van deze wandeling. Foto’s erbij. Tips voor locaties die je tegenkomt - en die een bezoek waard zijn.