Richting Rijssen

12 augustus 2019 - Rijssen, Nederland

Ieder dorpje heeft haar eigen charme, maar soms zou je in bepaalde dorpjes nog wel wat langer willen blijven en soms sta je te popelen om weer verder te gaan. Zo ook de ochtend dat ik zou beginnen aan de relatief korte etappe van Nijverdal naar Rijssen. Hoewel alles opzich perfect was, ook de overnachtingsplek, had ik slecht geslapen. Stiekem best wat gehumeurd vertrok ik richting Rijssen. Ik had een overnachtingsplek gehad zonder faciliteiten, dus moest ik opzoek gaan naar mijn kopje koffie, immers is mijn motto " voor de koffie niet zeuren". Lang tijd om humeurig te zijn had ik niet, want het weer was goed. Het ochtendzonnetje scheen en de vogeltjes zongen vrolijk hun ochtendlied voor mij. Uiteindelijk vond ik een leuk plekje om mijn eerste kopje koffie van de dag te drinken en mijn beker te vullen. Het werd het cadeuwinkeltje Tijd Voor in Nijverdal. Een leuk knus winkeltje met rekken vol met glazen potjes met thee, volgens de verkoopster zouden het er ruim 150 zijn.

Na de koffie loop ik verder. Het loopt eenvoudig vandaag. Ik geniet van de natuur om me heen en valt me op dat iedereen zo vriendelijk is vandaag. Overal zeggen alle fietsers en wandelaars mij gedag en sommigen beginnen een praatje. Blijkbaar ben ik de aangewezen persoon om even aan te spreken en te vertellen over je overleden vrouw, je wandeldoel etc.

p1110377

Ik loop via de Regge, het Wierdense Veld, en het Grimberg zo naar Rijssen, waar ik de  mooie Pelmolen met de Enterse Zomp passer.  Ik blijk net optijd om nog even in de molen te kijken. Altijd leuk zo'n onverwacht tussendoortje.

p1110372p1110379-1

In Rijssen aangekomen heb ik het deze keer eenvoudig. Ik overnacht bij Fletcher en het hotel ligt keurig op de route. Deze keer ben ik dus van alle gemakken voorzien en dat terwijl het door een veilingsite zo ongeveer de goedkoopste overnachting gaat worden. Bij inchecken wordt me duidelijk gemaakt dat ik blij mag wezen met de kamer. Het is de laatste kamer en meestal doen ze die voor extra geld weg. Leuke informatie, waar ik weinig mee kan. Ook in het restaurant vind ik ze niet zo heel vriendelijk. Blijkbaar hebben ze hier mijn humeur van de ochtend overgenomen. Het geeft maar weer aan dat een luxe hotel zeker niet altijd op kan tegen een trekkershutje in de natuur.

Vandaag gewandeld: 18.7 km

Totaal gewandeld: 203,5 km

Nog te gaan: 96,5 km

1. Theo:
    13 augustus 2019
    Tweederde zit er al op. En de verhalen worden steeds leuker.
  2. Hennij:
    13 augustus 2019
    Leuk hoor! Het schiet goed op!