Wandeldag 13: Wolvega - Burgos

14 juli 2020 - Burgos, Spanje

Als ik vandaag wakker word realiseer ik mij dat ik nu al weet wat mijn beste aankoop van 2020 is geweest, mijn regenpak! Ook vandaag mag hij weer aan om mij richting Burgos te brengen en langs de kathedraal. De Catedral de Santa Maria de Burgos meet 84 bij 59 meter en is daarmee de derde grootste kathedraal van Spanje. Om in Burgos te komen heb ik een knooppuntenwandeling richting Wolvega gepland. Heel erg enthousiast word ik niet gelijk van mijn eigen route. Ik loop niet snel die richting uit, maar ja het hoort er wel bij.

20200719_000753

Ik loop via de Pol richting het Koloniedorp Willemsoord. Onderweg kom ik een kraampje tegen met andijvie plantjes en ik stop er een paar in mijn tas om thuis te planten. Ben benieuwd wie de andijvie gaat opeten. Ik of de slakken.

20190721_182816

Terwijl het nog steeds behoorlijk regent loop ik in stevige pas verder. Willemsoord is best leuk, maar het stuk naar Wolvega is saai. Ik voor het eerst deze reis mijn oortjes op en de muziek brengt mij in Wolvega. Ook saaiere etappes horen nu eenmaal bij een pelgrimstocht. In Wolvega twijfel ik. Ga ik nu wel binnen de horeca bezoeken? Eigenlijk wil ik dat niet, maar ik zie ook geen overdekt terras. Ik besluit toch verder te lopen en zoek wat beschutting van de bomen om mijn lunch te nuttigen. Terug loop ik een andere en mooiere route. Ik ontdek dat ook deze omgeving mooie stukjes natuur heeft en karikistieke  plaatsen heeft.

20190529_150000

20200711_121012

In een lekker tempo loop ik door en met een goed gevoel voltooi ik de dag.

20200719_001125

1. Anja:
    20 juli 2020
    Knap hoor, dat je gewoon aan je dag begint,als het al regent. Ik vind het leuk om je verhalen te lezen. Zo leer ik ook wat van die streek, die mij niet bekend is.