Een cadeautje

12 augustus 2019 - Markelo, Nederland

Hoewel ik gisteren nog een een beetjes sceptisch was over de luxe van het hotel, was het vanmorgen toch ook wel een keertje relax. In een heerlijk bed met dekbed wakker worden is toch anders dan een slaapzak en vervolgens heerlijk uitgebreid douchen, ontbijten in het restaurant en nog even opstarten op het terras. Uiteindelijk is het al bijna 10:30 uur,  voordat ik ga vertrekken en eerst wil ik eigenlijk ook Rijssen nog even in, want ik heb gezien dat er een smalspoor is en dat er ook mogelijkheden moeten zijn om een ritje te maken. Bij het museumspoorlijntje aan gekomen, blijkt de trein pas om 13:00 uur zijn eerste rit te maken. Na even te twijfelen besluit ik toch om maar te gaan wandelen, zodat ik onderweg alle tijd heb.

20190806_11462320190806_103258

In de gids heb ik al gezien dat ik onderweg waarschijnlijk geen enkele gelegenheid zal tegekomen voor het kopen van een bakje koffie en wat eten, het vullen van mijn waterzak of een toiletbezoek. Ik ben dan ook extra goed voorbereid op pad gegaan. Het eerste stuk van de route loopt gelijk aan het Wereldtijdpad, dat van Rijssen naar Holten loopt. Het pad suggereert een grote tijdlijn en om de paar meter staan er informatieve kubussen. De eerste lees ik nog, maar daarna besluit ik door te lopen. De routemakers denken hier anders over, want mijn route blijft de gekste kronkels maken om maar zolang mogelijk mee te lopen met het wereldtijdlijnpad.

20190806_12021820190806_115214

Daarna ga ik over het viaduct naar de Sallandse Heuvelrug. Vanaf dit moment lijk ik wel even alleen op de wereld. Circa 12 km kom ik bijna niemand tegen, alleen even paar fietsers op het moment dat ik het fietspad kruis. Hele stukken lijk ik echt alleen met de natuur om me heen. Ook een bankje lijkt hier niet voor te komen, dus gaat mijn picknickkleed weer uit mijn tas voor een lange pauze. Het is wel even kijken naar een mooi plekje, want hoewel ik denk dat ik hier alleen ben, zijn er vele mieren met mij. Na ruim een uur vervolg ik mijn weg om er dan achter te komen dat er een klein stukje verder een bankje had gestaan, maar ach wat maakt het uit. Het is geen route om te zeuren en eigenlijk ook geen route om veel over te schrijven, maar een route om in je op te nemen. Een route waarbij je vergeet, dat je voeten en benen het toch best een beetje zwaar beginnen te krijgen en dat er na ruim 200 km zomaar een blaar is ontstaan.

20190806_12251320190806_13364620190806_140841

IMG-20190806-WA0000